06

Var med och bygg Leadfront's CRM-avdelning!

  • Leadfront AB
  • Stockholm
  • Heltid
  • 17 juni 2024

Söker du din nästa utmaning och vill vara en del av ett vasst och växande team experter på digitalisering inom sälj och marknad? Är du kunnig inom CRM med talang för projektledning, affärsutveckling, teknik och optimering? Då kan rollen som CRM Consultant hos spännande Leadfront vara något för dig!

OM LEADFRONT

Leadfront hjälper företag att öka sin konkurrenskraft genom att kombinera strategisk förmåga med modern teknik och kreativa lösningar. Tillsammans med sina kunder etablerar de moderna arbetssätt inom marknadsföring och försäljning genom att kombinera kompetens, effektiva processer och stödjande teknik.

Leadfront är med under hela resan, från strategi och planeringsarbete till dess att de nya arbetsprocesserna och verktygen är etablerade och fungerar i det dagliga arbetet.

Deras professionella team består av hängivna digitalister och seniora affärsstrateger med erfarenhet och förmåga att driva projekt inom digitalisering, Marketing Automation, kundvårdssystem (CRM), kunddataplattformar (CDP) och många andra marknads- och säljteknologier.

Hos Leadfront får du möjlighet att jobba i teknikens framkant, tillsammans med högt kvalificerade kollegor som brinner för att förbättra kundupplevelse med hjälp av data och teknik. De arbetar aktivt med att skapa bra gemenskap och arbetsglädje. De tror på långsiktighet i relation med såväl kollegor som kunder och har en ambition att skapa en arbetsmiljö som sätter individens utveckling i fokus.

Hos Leadfront finns en övertygelse att trivsel, trygghet och tillit är den bästa grunden för proaktivitet och kreativitet som ger deras medarbetare möjlighet att påverka deras gemensamma resa.

OM ROLLEN

Leadfront växer snabbt och nu letar vi efter CRM Consultant att bli en del av deras team. De har kunder inom både en rad olika teknologier såsom Salesforce, Microsoft, Hubspot mm, med ambition att integrera sina CX-processer och använder lösningar globalt. 

Leadfront designar, implementerar och stöder CRM-relaterade tjänster. Detta innebär en djupdykning i CRM lösningen och dess fulla kapacitet.

Huvuduppgifter

- Genomföra förstudier och inventeringar samt samarbeta med sälj för att skapa kundförslag

- Sätta sig in i kundens affär och ge förslag på åtgärder som skapar affärsnytta

- Dela kunskap och ge råd om t.ex. Salesforce Sales- och Servicecloud bästa metoder och tillvägagångssätt till teamet och klienten

- Analysera och optimera tekniska- samt affärsprocesser.

- Främja och driva CRM-användningen och hjälpa organisationen att förstå dess fördelar och hur den relaterar till de övergripande strategiska företagsmålen

- Upprätthålla en långsiktig produktkarta och strategi för att uppfylla framtida affärsbehov och kontinuerligt leta efter nya metoder för att ligga i teknikens framkan

- Rådgivning hela vägen från styrelserummet om digitalisering inom sälj- och marknadsföring till att identifiera förbättringar på den tekniska plattformen

DIN BAKGRUND

Vi hoppas att du har gedigen bakgrund och kompetens inom Salesforce (eller Microsoft Dynamics). Med en solid teknisk grund att stå på har du samtidigt ett starkt sinne för affärsutveckling och är duktig på att utveckla kundrelationer. Därför ser vi gärna att du de senaste åren haft en roll där affärsutveckling och kundbearbetning har stått i fokus

Vidare ser vi gärna:

- Minst 2 års erfarenhet av arbete med Salesforce (eller Microsoft Dynamics 365)

- Erfarenhet av affärsutveckling och kundkontakt

- Ett naturligt intresse för teknik, data och analys

- Certifiering i Salesforce Sales/ Service cloud

Det är högst meriterande om du har erfarenhet av att leda transformationsprojekt som gärna har inneburit exempelvis upphandling av Marketing Automation/CRM 

WHAT'S IN IT FOR YOU?

Hos Leadfront får du möjligheten till en flexibel och dynamisk roll med fast ersättning som inte är beroende av din beläggning. Du blir en del av ett energiskt och kompetent team att inspireras av och växa tillsammans med.

Vidare förmåner:

- Centralt beläget kontor i Stockholm

- Frukost varje dag

- Flexibilitet (frihet under ansvar)

- Friskvårdsbidrag (5000/år)

- Privat sjukvårdsförsäkring och tjänstepension

- Intressanta uppdragsgivare (T.ex. Klarna, DNB, Svensk Fastighetsförmedling, Tieto, Telenor, Aftonbladet, MSAB, Husqvarna m.fl)

ANSÖKAN

Låter det intressant? Häng med Leadfront på deras spännande resa! Klicka “Sök jobbet” här under för att söka. I denna rekrytering samarbetar Leadfront med Skills & Talent, för mer information eller frågor, kontakta Rekryteringskonsult Eric Öholm, eric@skillsandtalent.se

SÖK JOBBET